Laajuus: 5 op Ajoitus: 1 vsk.
Osaamistavoite:
Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen markkinoinnin ajattelutavan ja asiakkuuksien merkityksen yritykselle. Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteet ja soveltaa suhdemarkkinoinnin periaatteita yrityksen markkinoinnin toteutuksessa ja sen arvioinnissa Opiskelija osaa analysoida yrityksen toimintaympäristöäsekä ymmärtää markkinoinnin suunnitteluprosessin. Opiskelijan tiedot, taidot ja valmiudet toimia asiakaspalvelutehtävissä paranevat.
Sisältö:
- Markkinoinnin ja asiakaspalvelun peruskäsitteet
- Markkinointiajattelun kehittyminen
- Markkinoinnin toimintaympäristöt
- Ostokäyttäytymisen perusteet
- Markkinoinnin kilpailukeinojen yleiskuvaus
Toteutus: lähiopetus, verkkotehtävät, pelillistetty harjoitus
Kirjallisuus: Bergström, Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi Edita 2009 tv uudempi painos
Suoritukset: Tentti ja yrityshaastattelu. Luentotehtävät.
- Opettaja: Elina Jääskeläinen