Laajuus: 5 op Ajoitus: 1 vsk.

Osaamistavoite:

Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen markkinoinnin ajattelutavan ja asiakkuuksien merkityksen yritykselle. Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteet ja soveltaa suhdemarkkinoinnin periaatteita yrityksen markkinoinnin toteutuksessa ja sen arvioinnissa  Opiskelija osaa analysoida yrityksen toimintaympäristöäsekä ymmärtää markkinoinnin suunnitteluprosessin. Opiskelijan tiedot, taidot ja valmiudet toimia asiakaspalvelutehtävissä paranevat.

Sisältö: 

  • Markkinoinnin ja asiakaspalvelun peruskäsitteet
  • Markkinointiajattelun kehittyminen
  • Markkinoinnin toimintaympäristöt
  • Ostokäyttäytymisen perusteet
  • Markkinoinnin kilpailukeinojen yleiskuvaus

Toteutus: lähiopetus, verkkotehtävät, pelillistetty harjoitus

Kirjallisuus: Bergström, Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi Edita 2009 tv uudempi painos

Suoritukset: Tentti ja yrityshaastattelu. Luentotehtävät.