Opintojakson tavoitteet: 

  • Opiskelija osaa kuvata Suomen ja maailman majoitustoimintaa ja selittää eri majoitustoiminnan tarjoamat muodot. 
  • Opiskelija ymmärtää majoitustoiminnan sisäistä ja ulkoista toimintaympäristöä sekä hallitsee keskeisimmät majoitusliikkeen työtehtävät.

------------------------------------------------------------------------

Kurssin sisältö: 

  • Majoitustoiminnan historia
  • Majoitustoiminta ja sen muodot
  • Majoitusliikkeen toimintaympäristöt
  • Kestävä majoitustoiminta
  • Sähköinen liiketoiminta ja markkinoinnin merkitys
  • Majoitusliikkeen varausohjelmistot ja –järjestelmät
  • Majoitusliikkeen puhtaanapito

(HUOM! Muutokset mahdollisia.)

----------------------------------------------------------------------------

TÄRKEITÄ PÄIVÄMÄÄRIÄ: 

*Hotellijärjestelmä Opera, la 28.10.23. (lähiopetus)

*Hotellivierailu pe 8.12.23. 

---------------------------------------------------------------------------

Kurssinarviointi:

  • 0-5 (arviointi tapahtuu pääsosin arvioitavan harjoitustyön perusteella)
  • Muut harjoitustyöt /  tehtävät arvioinnilla: täydennettävä, hyväksytty tai hylätty, jatkuva näyttö


  • Arviointikriteerit 
  • Kiitettävä (5) Opiskelija osaa laaja-alaisesti kuvata ja analysoida Suomen ja maailman majoitustoiminnan historian pääpiirteet ja vaiheet tähän päivään saakka. Hän osaa myös selittää kiitettävästi majoitustoiminnan tarjonnan eri muodot sekä analysoida majoitusliikkeen toimintaympäristön. Opiskelija hallitsee kiitettävästi ja laaja-alaisesti majoitusliikkeen puhtaanapidon perusteet. Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa sekä osaa soveltaa.
  • Hyvä (3-4) Opiskelija osaa hyvin kuvata Suomen ja maailman majoitustoiminnan historian pääpiirteet ja vaiheet tähän päivään saakka. Hän osaa myös selittää hyvin majoitustoiminnan tarjonnan eri muodot sekä kuvata majoitusliikkeen toimintaympäristön. Opiskelija osaa hyvin majoitusliikkeen puhtaanapidon perusteet. Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi sekä osaa perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti. 
  • Tyydyttävä (1-2) Opiskelija osaa tyydyttävästi kuvata Suomen ja maailman majoitustoiminnan historian pääpiirteet ja vaiheet tähän päivään saakka. Hän osaa myös pintapuolisesti selittää majoitustoiminnan tarjonnan eri muodot sekä kuvata majoitusliikkeen toimintaympäristöä. Opiskelija hallitsee tyydyttävästi majoitusliikkeen puhtaanapidon perusteet. Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon sekä toimii ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
---------------------------------------------------------------------